Lydighetstrening

De fleste av oss ønsker seg en lydig hund. En hund som går pent i bånd på tur, sitter og ligger når vi ber den om det, venter på maten sin og kommer på innkalling. I dagens samfunn er det viktig å ha et grunnivå av lydighet på våre hunder.

Å trene lydighet er en utmerket måte å jobbe opp gjensidig tillit og samarbeid med hunden din. I tillegg synes hundene det er veldig moro å gjøre lydighetsøvelser, både fordi de må tenke selv og fordi de synes det er veldig moro å gjøre noe sammen med deg!

Ønsker en å ta skrittet fra hverdagslydighet, så er lydighet også en konkurransegren der det konkurreres i forskjellige øvelser.

Alle kan og bør trene litt lydighet!  Lydighetsgruppa i Gjøvik trener lydighet på alle nivåer. Her treffes alle som vil ha en lydig hund, enten de bare er interessert i hverdagslydighet eller vil konkurrere!

Klubben arrangerer treninger, lydighetscuper, og klubbmesterskap, i tillegg til offisielle og uoffisielle lydighetsstevner.

Vi legger også veldig mye tid og innsats i lydighetskursene våre. Disse arrangerer vi med jevne mellomromog vi kan da tilby grupper for alle stadier i treningen av hunden din, fra valp og nybegynner til videregående og NKKs bronsemerke.

Meld deg inn i Facebook-gruppa «Lydighet GHK». Der får du informasjon om når og hvor gruppa trener. I vinterhalvåret trener vi innendørs på Vestby Gård.

Mere om lydighet