AKTIVITETSDAG FOR VALPER

INTRO TIL NESERBEID

🐕

AKTIVITETSDAGEN - INTRODUKSJON TIL NESEARBEID er beregnet på valper fra fylte tre måneder gamle. Det er en fordel om valpen har gått på valpekurs, men ikke et krav. Passer for absolutt alle valper, uansett størrelse og rase.  Dette er ikke et fullstendig sporkurs, men en introduksjon til sporarbeid og andre typer "snuse-aktiviteter". Vi skal prøve ut hundens kraftigste sans - luktesansen!

✅Vekke hundens interesse for sporarbeid ✅Belønning ✅Det første sporet ✅Figurantspor ✅Litt teori om sporarbeid

HVEM KAN DELTA: Alle valper som er 3 måneder eller eldre. Ingen krav ellers.

INNHOLD: Litt teori om hundens motivasjon for nesearbeid. Hva trengs av utstyr for å drive nesearbei? Praktisk trening resten av dagen. Valpene skal få gå sitt første spor, og eierne skal få tips om hvordan vi best assisterer hunden i arbeidet.

NÅR: Lørdag 8.6.24, kl 11.00 - til ca kl 15.00

HVOR: Trevassvegen, 2840 Reinsvoll (vegbeskrivelse sendes)

PRIS: Kr 300.- for GHK-medlemmer/kr 400.- hvis du ikke er medlem.

HUNDEN TRENGER: Sele, lett langline (ca 10 meter), «vanlig» leiebånd, godbiter (mange, myke og ekstra gode), leke, vann. Dette må hver enkelt deltaker ta med. Utstyr som ellers trengs til øvelsene tar ansvarlig for samlingen med.

DU TRENGER: Ta med det du synes du trenger til en dag i skogen (drikke, kaffe, mat, osv). Ta med stol!

Ansvarlige: Steinar Pettersen, 0402step@online.no og Signy Fosso.

OBS! Plassbegrensning (8 valper)

Velkommen til aktivitetsdagen!